آرزوهای شیشه ای

قبلا وبلاگی با عنوان قور قوری جون و بافتنی فعالیت میکردم به آدرس leisurearts.blogfa.com

آرزوهای شیشه ای

قبلا وبلاگی با عنوان قور قوری جون و بافتنی فعالیت میکردم به آدرس leisurearts.blogfa.com

نکات مربوط به پخت یک قورمه سبزی خوشمزه

 






 


1- بهتر است در صورت امکان از مقدار کمی روغن استفاده کنید تا غذا بیش از اندازه چرب نشود


2- لوبیا را از قبل بپزید


3-سبزی نیازی به سرخ کردن ندارد  میتوانید سبزی را گرفته بعد از پاک کردن و ریز خرد کردن با دستگاه در فریزر نگهداری کنید


4-ترکیب سبزی قورمه در نقاط مختلف ایران متفاوت است. در تهران سبزی قورمه از تره، جعفری، گشنیز و شنبلیله تشکیل شده است و گاه حتی گشنیز در آن به کار نمی‌‌رود. در جنوب ایران به سبزی کمی سیر سبز تازه و شوید اضافه می‌شود. در آذربایجان تره، جعفری، گشنیز و شنبلیله کمی نعناع استفاده میشود.


5- از لوبیای عروس استفاده کنیدنوعی لوبیا در شهرستان ابهر کشت می‌شود که به لوبیای عروس معروف است، این لوبیا بسیار درشت و اندازه آن 2 تا 3 برابر لوبیا قرمز معمولی است. لوبیای عروس لعاب خوبی به غذا داده و بافت آن شبیه گوشت است


6- از علائم یک خورش جاافتاده روغنی است که روی خورش می‌ایستد،‌ اگر هنگام سرو غذا، همه مواد پخته، اما خوب جا نیفتاده بود یا به اصطلاح آب و دان سوا بود، 10دقیقه قبل از کشیدن خورش، 4-3 قالب کوچک یخ به خورش اضافه کنید. این کار تمام روغن خورش را جذب کرده و روی آن می‌آورد و درنتیجه غذا کاملا جا افتاده به نظر می‌رسد.


7- چاشنی ترش قورمه‌سبزی در مناطق مختلف ایران متفاوت است. شما می‌توانید از آب لیموترش، آبغوره، آب نارنج، گرد لیمو و لیموامانی استفاده کنید اما باتوجه به رنگ تیره خورش، لیموامانی سیاه برای این غذا توصیه می‌شود. اگر هم از چاشنی دیگری به جای لیموامانی استفاده می‌کنید، آن را 10دقیقه قبل از کشیدن غذا اضافه کنید تا طعم آن باقی‌مانده و به اصطلاح ترشی آن نپرد. درصورت تمایل از شیره تمبرهندی نیز می‌توانید استفاده کنید.


8-دربعضی از نقاط خوزستان، هنگام اضافه کردن سبزی به خورش، یکی، 2 عدد فلفل سبز تند را با چنگال شکاف کوچکی داده و در خورش می‌اندازند.


9- در بعضی مناطق مثل ارومیه به خورش قورمه‌سبزی یکی، 2 قاشق رب گوجه‌فرنگی اضافه می‌شود

10- برای تهیه یک قورمه‌سبزی جا افتاده، به شعله کم و زمان طولانی احتیاج دارید.  یعنی مدت زیادی بگذارید روی حرارت ملایم جا بیافتد


11- اگر مشکل چربی و فشارخون ندارید، برای تهیه قورمه‌سبزی، گوشت سردست انتخاب کرده و همراه آن دنبالچه گوسفندی، تکه‌ای دنده و قلم اضافه کنید تا طعم خورش بهتر و لذیذتر شود. در این صورت مقدار روغن غذا را در صورت امکان کم کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد